פרדס חנה-כרכור | חדשות

חושך בעיניים…

המועצה המקומית פרדס חנה – כרכור קורסת. שר הפנים אברהם פורז: יש לבחון אפשרות שהרשויות שבהן המשבר הכספי עמוק ביותר יוכרזו כפושטות רגל
חושך בעיניים...
poraz_avraham_180_01.jpg

אין צורך לחפש באיזה עיירת פיתוח נידחת בארץ למי ולמה התכוון שר הפנים אברהם פורז, כשבישר בכנסת (יום רביעי) בקול מרה, כי יש חשש גם ליציבות הבנקים, בשל ההלוואות הענקיות שנתנו לרשויות המקומיות הקורסות. לכן, יש לבחון אפשרות שהרשויות שבהן המשבר הכספי עמוק ביותר יוכרזו כפושטות רגל וימונה מפרק שינהל אותן עד שיחלצו מהקשיים הכספיים.

בפרדס חנה כרכור, רשמו השבוע שחור בעיניים; ראש המועצה חיים געש, בישר, כי בקרוב תופסק השמירה בבתי הספר ובעקבות כך, לא יתקיימו לימודים. בנוסף, בשעות הלילה, יכובו האורות ברחובות ביישוב.

כל זאת ועוד מכות חושך, מכיוון שלמועצה המקומית אין כסף. כספיה עוקלו על ידי קבלנים ונציבות המים שהמועצה המקומית חייבת להם כסף.

hayim_gaash_100_001.jpg

הרעיון של השר פורז, השוקל להכריז על מקצת הרשויות כפושטות רגל, אולי לא ינעם למי שרק זה עתה נבחר כחוק, ה"ה חיים געש, כראש המועצה והעושה ימים כלילות למציאת פתרון למניעת קריסתה הטוטלית של המועצה המקומית.

למעשה כל חשבונותיה של המועצה עוקלו ואין יכולה היא לנהל פעילות כספית כלשהי, אף לא בסכומים קטנים. עובדי המועצה לא קיבלו שכר, מזה כמה חודשים.

רק בלוליינות כלכלית-פיננסית של ראש המועצה חיים געש, בחודש שעבר, הוא הצליח ושילם לעובדים את שכר של חודשיים. מהשבוע, לא ניתן יהיה לשלם שכר לעובדים, שלא לדבר על ספקים רבים.

חיים געש, אמר, כי "המועצה נתונה למעשה, בפשיטת רגל". והזהיר, כי "אם לא נקבל סיוע ממשרד הפנים אנחנו נקרוס לחלוטין". הגירעון של המועצה המקומית עומד כיום על 65 מיליון שקלים. "בלי סיוע מממשרד הפנים והממשלה לא תוכל המועצה לספק שירותים לתושבים"…

נתניהו "נכנע" לפורז

עדכון: שר האוצר בנימין נתניהו, נענה בסוף השבוע לבקשת שר הפנים אברהם פורז ואישר העברת מענק לרשויות שבראשן עומד רק ראש חדש ש"ירש" את גרעונות קודמו בתפקיד.

אודות המחבר

כתב פרדס חנה-כרכור

כתב פרדס חנה-כרכור, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב 'אתר פרדס חנה-כרכור';

הוסף תגובה

הקלק כאן לתגובות על הפוסט