פרדס חנה-כרכור | חדשות

מועצת פרדס חנה-כרכור החליטה לקצץ בחשאי את הנחות הארנונה לאוכלוסיית הנכים

מאשימה נורית טולנאי מנכל"ית עמותת "אחת מתשע"; "המועצה מנסה לכסות את גירעונותיה על חשבון הנכים"…
מועצת פרדס חנה-כרכור החליטה לקצץ בחשאי את הנחות הארנונה לאוכלוסיית הנכים
המועצה המקומית פרדס חנה – כרכור החליטה להעשיר את קופתה על חשבון אוכלוסיית הנכים באזור, כך טוענת נורית טולנאי, מנכ"לית עמותת אחת מתשע – נשים למען נפגעות סרטן שד. לאחרונה, ללא כל הודעה מראש, ביטלה המועצה את ההנחות בארנונה עבור הנכים, ביניהם חולות סרטן שד. המועצה החליטה לבטל את ההנחות באופן רטרואקטיבי, החל מחודש ינואר 2004.

disabled_180k-n_2004_01.jpg

אל משרדי עמותת אחת מתשע פנתה בשבוע האחרון, תושבת פרדס חנה, בת 54, חולת סרטן שד. לפני שנה, החלה האישה לקבל טיפולים כימותרפיים והקרנות, אשר גררו בהמשך בעיות קשות בעיניה. האישה הוגדרה נכה לצמיתות על ידי ביטוח לאומי, ומתקיימת מקצבת נכות מזה שנה. היא מקבלת כ- 1,800 ₪ לחודש קיצבת נכות ונאלצת להוציא סך של ₪1,000 בחודש, עבור הוצאות רפואיות.

"בחשבון הארנונה האחרון נדהמתי לגלות, כי 1,500 ₪ "הורדו" מחשבוני ללא כל הודעה מוקדמת ובאופן רטרואקטיבי", מספרת האישה ומוסיפה; "כאשר הגעתי למשרדי המועצה על מנת לברר את רוע הגזירה עמדו אתי בתור עוד מאות נכים אשר התלוננו על ההחלטה האכזרית הזו של נבחרי הציבור. ברור לי, כי בנו הכי קל לפגוע, כי כולנו עסוקים בהישרדות יומיומית ואין לנו כוח לצאת למאבקים ציבוריים".

על פי החלטת המועצה, תקוצץ ההנחה בארנונה לנכים, בעלי דרגת אי כושר של 75% ומעלה, מ-80% מגובה החשבון ל- 30% מסך סכום החיוב הכולל.

מנכ"לית עמותת "אחת מתשע", נורית טולנאי, שלחה מכתב חריף לראש מועצת פרדס חנה – כרכור, חיים געש, בו תבעה ממנו לבטל את רוע הגזירה ולהחזיר את מדיניות ההנחות לקדמותה ומקשה: "האם ייתכן, כי המועצה, אשר אתה עומד בראשותה, החליטה להעמיס את גירעונותיה דווקא על אוכלוסייה מוחלשת של מקבלי קיצבאות נכות, בשל הקושי שלהם להשמיע את קולם הרם בציבור"?

תגובת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור:

hayim_gaash_100_12.12.03_02.jpg

"לגבי שנת הכספים 2004 המועצה הפחיתה במידה מסויימת ובמקרים מסויימים את מתן ההנחות בארנונה לפי תקנה 2 לתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג 1993 וזאת מתוך אילוץ לנוכח מצבה הכספי של הרשות.

החלטת המועצה בענין זה נתקבלה כדין ובמסגרת מליאת המועצה.

בענין מתן הנחה בארנונה לנכים בעלי דרגת אי כושר השתכרות של 75% ומעלה, הרי שאמנם נכון שההנחה לגבי שנת הכספים 2004 הופחתה לכדי 30% מסך החיוב הכולל והוגבלה ל-120 מ"ר ראשונים בלבד ואולם וכפי שהחליטה המועצה, רשאי נכה כאמור להגיש בקשה להגדלת ההנחה ובמקרים מסוימים ועל-פי קריטריונים שקבעה המועצה יתאפשר ליתן הנחה עד כדי 60% מסך החיוב הכולל, לגבי 120 מ"ר.

כמו-כן ובנוסף ומקרה שבו נגרמו לנזקק, כהגדרתו בסעיף 7 לתקנות הנחה מארנונה, הוצאות חריגות גבוהות במיוחד בשל טיפול רפואי חד-פעמי או מתמשך הוא רשאי להגיש בקשה בפני ועדת ההנחות אשר תבחן בין היתר את ההוצאות החריגות שנגרמו לו כטענתו והיא רשאית ליתן הנחה בשיעור של עד 70% מסך החיוב הכולל".

אודות המחבר

כתב פרדס חנה-כרכור

כתב פרדס חנה-כרכור, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב 'אתר פרדס חנה-כרכור';

הוסף תגובה

הקלק כאן לתגובות על הפוסט