פרדס חנה-כרכור | חדשות

קורין אלאל וערן בן זאב יופיעו בהתנדבות בחנוכת "בית לחיים" לאוטיסטים של אלו"ט בפרדס-חנה

בית הקבע נקרא ע"ש סוניה וצ’רלס קסטנר שתרמו ברוחב לב לבניית הבית החדש ■ חלומם של 18 משפחות לילדים אוטיסטים מפרדס חנה והסביבה, מתגשם בראותם את ילדיהם בבית לחיים בהם יטופלו ויקודמו לאורך כל חייהם.
קורין אלאל וערן בן זאב יופיעו בהתנדבות בחנוכת
קורין אלאל בהתנדבות בחנוכת "בית לחיים" לאוטיסטים של אלו"ט בפרדס-חנה

בשבוע הבא (יום שלישי ה-30.5.06), בשעה 17:00, תקיים אלו"ט – האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים בישראל, אירוע חנוכת בית לחיים לבוגרים ומתבגרים אוטיסטים בפרדס חנה-כרכור. באירוע ישתתפו; ראש מועצת פרדס חנה כרכור- חיים געש, משנה למנכ"ל משרד הרווחה מנחם וגשל, יו"ר אלו"ט מאיר שני ומנכ"לית אלו"ט מרגלית תירוש.

לפני כ-6 שנים התקבצה קבוצת הורים לילדים אוטיסטים מהאזור והקימה בחסות אלו"ט הוסטל בפרדס חנה – סמוך למחנה 80. הבית הקטן התאים רק לחלק מהילדים ואלו"ט נרתמה לבניית בית גדול נוסף אשר יחד עם הבית הקיים מאכלס ברווחה, 18 חברים בגילאי 15 עד 27.

הילדים נוסעים מדי בוקר לבית הספר המיוחד. הבוגרים נוסעים לעבודה בקיבוץ עין שמר אשר פתח בפניהם את שעריו. הם עובדים שם בחממה בגינון, בפינת החי, ואוכלים בחדר האוכל הקיבוצי. בין לבין הם עוסקים באומנות וביצירה ונהנים מהמרחבים הירוקים והשלווים.

אלו"ט – האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים בישראל

הקהילה באזור פרדס חנה-כרכור וסביבתה, מאמצת את הילדים בחום ובאהבה. חניכים משבט הצופים מגיעים לביקורים בהוסטל אחר הצהרים, מתנדבות מקיבוץ גן שמואל באות לשיר עם הילדים אחת לשבוע. חוג יוגה מתקיים בבית באופן קבוע ומדי קיץ מתקיים הפנינג עם הקהילה ורבים וטובים נוטלים בו חלק.

מרגלית תירוש מנכ"לית אלו"ט, אמרה, כי; "להורים שגידלו במשך שנים את הילדים בחיק המשפחה חשוב מאוד שהילדים ימשיכו לחיות את חייהם בתוך הקהילה ויזכו לחיים רגילים ומכובדים".

לדבריה, של תירוש, משמעותו האמיתית של המעבר לבית קבע היא כינונו של "בית", במלוא מובן המילה. כיום, לחברים ולמשפחותיהם יש "בית" אמיתי, מקום של שייכות, מקום שהוא שלהם, מקום שמהווה את חלקת האלוהים הקטנה שלהם ואשר בו יחיו את חייהם, יתקדמו ויתפתחו.

בית הקבע נקרא ע"ש סוניה וצ’רלס קסטנר שתרמו ברוחב לב לבניית הבית החדש, שייחנך בטקס מיוחד כאמור ביום שלישי הבא (ה-30.5.06).

בחלק האמנותי יופיעו בנוסף לזמרת קורין אלאל וערן בן זאב גם האמנים; אלברט עמר (תושב המקום לשעבר) וגילי ליבר וכן יתקיים מופע קצר של דיירי הבית החדש.

אודות המחבר

כתב פרדס חנה-כרכור

כתב פרדס חנה-כרכור, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב 'אתר פרדס חנה-כרכור';

הוסף תגובה

הקלק כאן לתגובות על הפוסט