אוכל | Foods

אורז – דברים שבריא לדעת על אורז באדיבות חברת ’מיה’, יצרנית אורז

האורז מתאים לכל הגילאים: לתינוקות ופעוטות – האורז הינו הדגן הראשון הניתן לתינוק, בשל היותו היפו אלרגי, נטול גלוטן וקל לספיגה ועיכול. לילדים ונוער האורז מתאים לאנרגיה הדרושה לגדילה ◄ וגם מתכון טעים: אורז עם חלב (סוטלאץ’) – קינוח מתוק וגם בריא!
אורז - דברים שבריא לדעת על אורז באדיבות חברת ’מיה’, יצרנית אורז
אורז – דברים שבריא לדעת על אורז וגם מתכון באדיבות חברת ’מיה’, יצרנית אורז

האורז, הינו מרכיב מזון עיקרי למחצית מאוכלוסיית העולם, גם בשל היותו מזון בסיסי, זול ובריא וגם בשל יכולתו להיות בסיס למגוון ארוחות ומאכלים, החל ממתאבנים, מרקים, תבשילים, וכלה בסלטים וקינוחים.

מספר דברים שבריא לדעת על האורז;

אורז, הינו מקור מומלץ לאנרגיה; פחמימות הן מקור עיקרי לאנרגיה בגוף (כ-50% מכמות הקלוריות היומית). מקור בריא יותר לאנרגיה מגיע מפחמימות מורכבות, כדוגמת אורז. (חצי כוס אורז לבן מבושל מכילה 103 קלוריות וחצי כוס אורז מלא מכילה 108 קלוריות).

אורז, הינו מקור לסיבים תזונתיים – חצי כוס אורז מבושל מספקת 0.3 גרם סיבים תזונתיים לאורז לבן, ו-0.9 גרם סיבים תזונתיים לאורז מלא. סיבים אלו חיוניים לתפקוד תקין של מערכת העיכול.

אורז, הינו מקור לחלבון המתעכל היטב – אף על פי שהאורז אינו עשיר בחלבון, החלבון המצוי בו קל לעיכול, נספג היטב ובעל ערך ביולוגי גבוה. זוהי הסיבה שאורז מתאים לתינוקות, קשישים, חולים ואנשים עם בעיות אכילה.

בריא להוסיף חלבונים לאורז – האורז טעים מאד ובריא אף יותר כאשר משלבים אותו עם קטניות, העשירות בחלבונים, (כדוגמת עדשים). זוהי דרך מצוינת להפיק את הערך התזונתי המקסימלי, הן מן הקטניות והן מן האורז.

מרבית הויטמינים והמינרלים, מצויים באורז החום; ויטמין E, ויטמין מקבוצת B;

• תיאמין,
• ריבופלבין,
• וניאצין,
• חומצה פולית.

ויטמינים אלה, מומלצים לשיפור תפקוד מערכת העצבים, הלב, הכבד, הכליות, מערכת העיכול והעור. האורז, מתאים ומומלץ לכולם;

● האורז, מתאים לכל הגילאים; לתינוקות ופעוטות – האורז, הינו הדגן הראשון הניתן לתינוק, בשל היותו היפו-אלרגי, נטול גלוטן וקל לספיגה ועיכול. לילדים ונוער האורז מתאים כיוון שכדגן, הוא המקור העיקרי לאנרגיה הדרושה לגדילה. למבוגרים וקשישים מתאים במיוחד האורז החום, העשיר בסיבים תזונתיים ומסייע לבעיות עיכול הנפוצות בגיל זה.
● האורז, מתאים לחולי צליאק, כיוון שאינו מכיל גלוטן
● האורז, מתאים לסובלים מבעיות עיכול, הודות לעובדה, כי מתעכל בקלות ומסייע בהחלמה גם במקרה של שלשולים.
● האורז, מתאים לסובלים מבעיות לב – מחקרים מוכיחים את תרומתו לבריאות הלב, הודות להיותו דל בשומן בכלל ובשומן רווי בפרט, נטול כולסטרול ומכיל כמות קטנה של נתרן.
● האורז, מתאים לסובלים מכולסטרול – סובין האורז מוריד את רמת הכולסטרול ’הרע’ בדם (LDL) ושומר על רמת הכולסטרול ’הטוב’ (HDL).
● האורז, מתאים לחולי סכרת – אורז מבושל הוא בעל ערך גליקמי נמוך, דל בשומן רווי ומכיל סיבים תזונתיים.
● האורז, מתאים לספורטאים – כמקור לפחמימות מורכבות, מומלץ להעלות את צריכת האורז לפני פעילות גופנית. כמו כן, נמצא, כי לאחר פעילות גופנית משמש למילוי מאגרי הגליקוגן (מאגר אנרגיה המצוי גם בשרירים).
● האורז, מתאים לדיאטה – האורז הדל שומן והעשיר בעמילן, מעלה את תחושת השובע, לכן הוא מזון יעיל לדיאטה.

מכון; אורז עם חלב (סוטלאץ’ – Sutlach)

מגישה חברת ’מיה’, יצרנית של למעלה מ-300 מוצרי מזון, ביניהם, מגוון סוגי אורז, קבלו מתכון טעים – אורז עם חלב (סוטלאץ’) – מאכל חלבי שאופייני ליהודי טורקיה, מהקינוחים הטעימים ביותר של המטבח הטורקי! קינוח מתוק וגם בריא!

אורז עם חלב – סוטלאץ’

● החומרים הדרושים;

• 3/4 כוס אורז פרסי "מיה"
• 1.5 ליטר חלב (3% שומן)
• 3/4 כוס סוכר
• סוכר וניל
• 2 טיפות מי ורדים

● הוראות הכנה;

• שופכים את האורז לשכבה אחידה בסיר גדול ומכסים במים. מבשלים מעל להבה בינונית, תוך כדי בחישה. לאחר הרתיחה, יש להשאיר עוד כעשר דקות עד שהאורז סופח את כל המים. בוחשים היטב על מנת להפריד בין גרגירי האורז.

• יוצקים את החלב מעל האורז, מעבירים לאש הנמוכה ביותר וממשיכים לבשל כשעה נוספת, כאשר מדי פעם בוחשים. ככל שהאורז סמיך יותר יש לבחוש יותר. מבשלים עד שהאורז סופח את מרבית החלב, ומתקבל כעין קרם.

• מוסיפים את הסוכר תוך כדי ערבוב, ולאחר הוספת כל הסוכר מסירים מן האש.

• ניתן להגיש חם או קר.

• לפני ההגשה – לפזר מעט קינמון מעל הסוטלאץ’.

אודות המחבר

כתב פרדס חנה-כרכור

כתב פרדס חנה-כרכור, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ו/או מוסדות ו/או על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב 'אתר פרדס חנה-כרכור';

הוסף תגובה

הקלק כאן לתגובות על הפוסט